Pomôžte si pri chudnutí baktériami!

Probiotika obrázokČo majú probiotické baktérie s chudnutím? Je toho dosť veľa. Vedci v štúdii Weizmanovho inštitútu robili pokus na myšiach, aby zistili, aký vplyv bude mať typ stravy na črevnú mikroflóru. Ukázalo sa, že pri rôznych diétach založených na striedaní stravy bohatej a naopak stravy chudobnej na tuky, došlo k zmene typu jednotlivých druhov baktérii v ich črevách. Na úkor zdraviu prospešných baktérii sa rozmnožili škodlivé, šetriace baktérie, spomaľujúce metabolizmus. Na základe tejto zmeny, myši po počiatočnom schudnutí následne priberali svoju váhu späť. Môžeme tým vysvetliť to, čomu zvykneme hovoriť jo-jo efekt. Aby si vedci potvrdili svoju teóriu o šetriacich baktériách, preniesli z týchto myší ich mikroflóru na myši, ktoré nemali žiadnu diétu. Aj tieto myši začali priberať.

Už dávnejšie sa predpokladá, že pri výraznejšej zmene kalorického príjmu často dochádza k stavu, keď sa metabolizmus prepne akoby do šetriaceho režimu, čo sa prejavuje po krátkom čase zastavením chudnutia alebo dokonca priberaním. Sú za tým takzvané šetriace baktérie, ktoré sa pri rôznych diétach rozmnožia na úkor tých zdraviu prospešných. Tiež prispievajú k tvorbe zápalov a zdá sa, že môžu ovplyvňovať aj fungovanie mozgu, pretože sčasti ovplyvňujú aj to, či trpíme napr. depresiou alebo úzkosťou.

S pribúdajúcich množstvom zaujímavých výsledkov rôznych štúdii zameraných na mikroflóru, už aj vedci začínajú o nej hovoriť, ako o ďalšom orgáne tela.

Avšak zbaviť sa šetriacich baktérií môže trvať mnoho mesiacov alebo dokonca rokov po diéte. Platí to aj pri rôznych tukových a bielkovinových diétach, keď sa tvoria rovnaké šetriace baktérie.

Vyzerá to tak, že jediným spôsobom ako ovplyvňovať typ baktérii v našich črevách smerom k baktériám zdraviu prospešným je zmena jedálneho lístka, ktorý bude obsahovať výrazne väčší pomer rastlinnej stravy, najmä zeleniny a ovocia voči živočíšnej, tukovej a spracovanej strave. Jedálniček s väčším podielom rastlinnej stravy je bohatý na flavonoidy a tie jednoznačne obmedzujú existenciu šetriacich baktérii.

Podľa nášho názoru v tejto súvislosti je rozumne dopĺňať množstvo potrebných baktérii typu Bifidobaktérií a Lactobaktérií. Ich účinok na zdravie bol už preukázaný v mnohých vedeckých štúdiách a to v súvislosti napr. s posilnením imunity a potláčaním rôznych patogénov. Tieto zdravé črevné baktérie produkujú kyselinu mliečnu, ktorá znižuje pH na slizniciach, čím bráni množeniu škodlivých mikróbov, ale produkujú aj hydrogén peroxid čo je mocné antibiotikum a antivirotikum čo vám napomôže byť nie len štíhli, ale aj zdraví.

Nezanedbateľný je aj silný vplyv týchto zdraviu prospešných baktérii na tvorbu vitamínov D a skupiny B alebo na minerály ako vápnik a železo.

Podstatné v súvislosti s probiotikami sú aj tzv. prebiotiká akými sú inulín z topinambura, ktorý potrebujú prospešné črevné baktérie pre svoje rýchle rozmnoženie a tiež priamo ovplyvňuje chuť do jedla.

Ak máte záujem o kvalitné probiotiká a prebiotiká, tak ich nájdete za rozumnú cenu tu: http://www.sibirskezdravie.sk/probiotikum-a-prebiotikum/